Od trudnego – do wiernego klienta
Szkolenie „Trudny klient – profesjonalna obsługa”
Umiejętność rozpoznawania typów klienta i dopasowania się do nich przez handlowca powoduje zadowolenie klienta i ułatwia mu decyzję zakupu.
W momencie rozpoczęcia rozmowy, a nawet wcześniej, powinniśmy zwrócić uwagę na nastawienie klienta. Zadajemy sobie pytanie, jak i dlaczego klient może się czuć w określony sposób
Szkolenie adresowane jest do zespołów przedsiębiorstw mających kontakt z klientem, zarówno do pracowników młodych, jak i z długoletnim stażem.
Cele szkoleniowe:
- Zdobycie wiedzy z zakresu budowania trwałych i satysfakcjonujących relacji z Klientem
- Wzmacnianie praktycznych umiejętności nawiązywania kontaktu i budowania autorytetu
- Radzenie sobie z własnymi ograniczeniami w procesie komunikacji i nawiązywania kontaktu
- Zapoznanie się ze specyficznymi typami Klientów, oraz indywidualnie dopasowane sposoby radzenia sobie
- Kontrola i zarządzanie konfliktem w relacji z Klientem problemowym
- Wzmacnianie i analiza własnych umiejętności interpersonalnych, koniecznych w pracy handlowca.
Tematy zajęć:
1. Budowanie relacji z Klientem – 4 godz.
- Znaczenie pierwszego kontaktu
- Budowanie wiarygodnego wizerunku i autorytetu w oczach Klienta
- „Złote reguły” procesu komunikacji
- Kształtowanie umiejętności interpersonalnych, niezbędnych w nawiązywaniu trwałych relacji
- · Rozpoznawanie własnych ograniczeń i barier w kontaktach międzyludzkich i techniki radzenia sobie.
2.Typologia i style zachowań Klientów – 4 godz.
- Prezentacja sylwetek Klientów problemowych i ich specyficznych zachowań
- Specyfika kontaktu z Klientem podważającym autorytet
- Sposoby radzenia sobie z Klientem prowokującym
- Klient wchodzący w konflikt
- Praca z Klientem agresywnym, biernym, roszczeniowym
- Sposoby radzenia sobie w sytuacjach problemowych przy zastosowaniu analizy przypadku.
3.Sytuacje konfliktowe w relacji z trudnym Klientem – 4 godz.
- Punkty zapalne konfliktu
- Kontrola i zarządzanie konfliktem
- Łagodzenie emocji Klienta i przejmowanie inicjatywy
- Określenie celów i potrzeb Klienta problemowego.
4.Osobiste predyspozycja konieczne w pracy z trudnym Klientem – 4 godz.
- Kontrola emocji własnych i umiejętność odczytywania emocji Klienta
- Konstruowanie komunikatów typu „ja”
- Umiejętność zadawania pytań i aktywne słuchanie
- Zastosowanie perswazji w kontakcie z trudnym Klientem
- Postawa asertywna i jej znaczenie w relacji z Klientem problemowym
- Radzenie sobie z krytyką i negatywną informacją zwrotną
- Elementy negocjacji i mediacji
Metody szkolenia:
- Wykład i dyskusje
- Ćwiczenia i gry grupowe
- Studia przypadków
- Symulacje
- Dyskusje moderowane
Szkolenie 2-dniowe.
Termin – 10 i 11 marca 2018 r.
Koszt – 850 zł.
Koszt 1 osoby – 850 zł. brutto.