KOMUNIKACJA W ZESPOLE
Adresaci szkolenia:
– pracownicy firm, gdyż priorytetem każdej firmy/organizacji powinna być praca zespołowa. Tylko dzięki pracy zespołowej jesteśmy w stanie uzyskać zjawisko synergii. Zjawisko to występuje wtedy, gdy kilka elementów oddziałuje na siebie w taki sposób, iż efekt, który powstaje jest większy niż gdyby elementy te działały oddzielnie.
– osoby zainteresowane podwyższeniem kwalifikacji w zakresie komunikacji.
Dlaczego nasze szkolenie?
· Jesteśmy instytucją szkoleniową działającą na rynku od 1997 r., dotychczas przeszkoliliśmy ponad 1500 słuchaczy. Wszystkie osoby pozyskaną wiedzę wykorzystują w pracy zawodowej lub własnej działalności gospodarczej.
· Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów, podczas których uczestnicy pod okiem trenerów zgłębiają wiedzę z tematyki Komunikacja w zespole.
· Szkolenie prowadzone jest przez praktyków, którzy prowadzeniem zajęć zajmują się od kilkunastu lat.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze sposobami efektywnej komunikacji w zespole, udoskonalenie istniejących sposobów komunikacji oraz nabycie umiejętności tworzenia zgranego, efektywnego zespołu.
Celem szkolenia ponadto jest:
- Wzmocnienie więzi interpersonalnych sprzyjających współpracy zespołowej,
- Ukierunkowanie myślenia i działań pracowników na realizowanie potrzeb i osiąganie satysfakcji klienta zewnętrznego i wewnętrznego w oparciu o zespołowo podejmowane działania i osobistą inicjatywę,
- Uświadomienie uczestnikom wzajemnej odpowiedzialność za powierzone zadania,
- Uświadomienie poszczególnym członkom zespołu znaczenie terminowego wywiązywania się z podjętych zobowiązań i zrozumieją, jaki to ma wpływ na pracę innych członków zespołu, reprezentowanych przez nich działów i całej firmy,
- Poznanie najważniejszych zasad postępowania w sytuacji pozornego konfliktu interesów,
- Zrozumienie swojego osobistego wkładu w funkcjonowanie zespołu.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Szkolenie przygotowuje do pracy w zespole, uczestnicy zostaną zapoznani ze sposobami efektywnej komunikacji w zespole, udoskonalą istniejące sposoby komunikacji, nabędą umiejętności tworzenia zgranego, efektywnego zespołu.
Szczegółowy program szkolenia:
1. Komunikowanie się w zespole
- modele komunikacji w odniesieniu do pełnionych ról zespołowych
- podstawowe narzędzia służące komunikacji a sukces w realizacji zadań
- autoanaliza własnego stylu komunikowania
- diagnoza barier utrudniających skuteczną komunikację
2. Diagnoza sytuacji wyjściowej, czyli nauka słuchania
- bariery w komunikacji interpersonalnej
- informacja zwrotna (feedback)
- komunikacja wewnętrzna jako metoda pozafinansowego motywowania podwładnych (10 menedżerskich przykazań motywującej komunikacji)
3. Czynniki wywierające wpływ na komunikację w organizacjach
- formalny kanał komunikacji
- struktura władzy
- specjalizacja zadań
- własność informacji
4. Komunikacja pionowa i pozioma w organizacji
5. Komunikacja nieformalna
6. Nitka, koło i sieć jako modele komunikowania członków organizacji. Analiza sytuacji najwyższej skuteczności każdego z tych modeli
7. Plotki: czym są i o czym świadczą, jak im zapobiegać
8. Procesy grupowe a synergia w zespole
- wspólne wartości jako siła integrująca grupę
- reguły funkcjonowania zespołu (podstawowe zasady regulujące pracę zespołu)
- planowanie, wykonywanie, kontrolowanie i doskonalenie pracy zespołu
- ustalanie priorytetów i wyznaczanie celów
- twórczy dialog w zespole
- myślenie kreatywne a myślenie empiryczne w zespole
- osiąganie porozumienia w zespole
- sprzężenie zwrotne jako sposób na polepszenie funkcjonowanie zespołu i poszczególnych jego członków
- tworzenie warunków sprzyjających współpracy (zaufanie, otwartość, wymiana informacji)
9. Zasady prowadzenia efektywnych spotkań grupowych.
- planowanie i przygotowywanie spotkań
- zasady prowadzenia dyskusji i spotkań (dyscyplina, kultura, przygotowanie, rzeczowość),
- precyzyjne wyznaczanie zadań do realizacji
- przyjmowanie odpowiedzialności za powierzone zadania
- porządkowanie informacji i finalizowanie spotkań
- wywiązywanie się z powierzonych zadań
- kontrola realizacji powierzonych zadań
10. Komunikacja wewnętrzna w wybranych nietypowych sytuacjach: komunikacja kryzysowa, komunikacja podczas przemian w firmie (restrukturyzacja, zmiany systemu zarządzania, zmiany własnościowe)
11. Rola komunikacji wewnętrznej w sytuacjach konfliktu
12. Doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów komunikacyjnych.
- kanały komunikacyjne i praktyczne rady, jak zwiększyć ich skuteczność
- udrażnianie kanałów góra – dół, dół – góra
13. Efektywne narzędzia komunikacji wewnętrznej
14. Technika i nowe sposoby komunikacji
15. Łączenie narzędzi – czyli jak tworzyć najlepszy mix narzędzi komunikacji wewnętrznej
16. Rola komunikacji wewnętrznej w popularyzowaniu dobrych wzorców zachowań korporacyjnych
Cena szkolenia:
Cena kursu: 836,40 zł
Przy wpłacie jednorazowej całości zniżka – 787,20 zł
W cenę kursu wliczone są materiały metodyczne w wersji papierowej oraz elektronicznej, poczęstunek podczas przerw, zaświadczenia i certyfikaty.
Metody szkolenia:
Szkolenie prowadzone są metodą warsztatową – wszyscy uczestnicy szkolenia biorą aktywny udział. Z każdego dnia szkolenia uczestnicy wynoszą duży zasób nowej wiedzy. Warsztat prowadzony jest nowoczesnymi metodami partycypacyjnymi: wykład interaktywny, prezentacje, symulacje/ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, case study oraz opracowania uczestników.
Termin i miejsce szkolenia:
Terminy szkoleń zamkniętych są ustalane indywidualnie z konsultantem firmy szkoleniowej.
Certyfikaty
Na zakończenie szkolenia każdy uczestnik otrzyma certyfikat oraz zaświadczenie na podstawie § 18 ust.2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. z 2012 r. poz. 186).
Wszyscy wykładowcy posiadają wykształcenie i przygotowanie pedagogiczne.